8 Haziran 2009 Pazartesi

faiz

8 Haziran 2009 Pazartesi
Yıllardır lenslerimi aldığım optiğe gittim. Tren sefası, Hacı Bekir şekerlemesi derken kapanmasına 15 dakika kala yetiştim. İçeride güneş gözlüğü almakta olan bir çift vardı 2–3 yaşlarındaki çocuklarıyla birlikte. Muhafazakar bir aile, anne kapalı. Konuşmalarına bakılırsa optiğin sahibiyle ahbaplar. Güneş gözlüğü için 35 TL ödemelerinden de devletçe numaralı gözlük yazıldığı halde fark vererek numarasız güneş gözlüğü aldıklarını çıkarıyorum. Zira o kadar ucuza güneş gözlüğü alabileceklerini sanmıyorum. Kadın gözlük denerken adam gözlükçüyle sohbet ediyor.

-Araba aldın mı?
-Yok, ben almadım daha ama ağabeyim kredi çekip alacak bir tane.
-Faiz?
-Devlet gözlükçülere özel bir kredi veriyor. Bizim çok mal girişi var ya, mal alıyormuş gibi gösterip kredi alacağız, onunla alacağız arabayı. Faizini de devlet ödüyor o zaman. Öyle olunca bir şey olmaz değil mi?

Faiz yemek günah ya, o yüzden uyarıyor müşteri gözlükçüyü amman ha diye… Hani şu devleti dolandırıp, onun sağlık için verdiği reçeteyle havalı güneş gözlüğü alan müşteri… Öbürü de savunuyor kendini ben dolandırıcılık yapacağım abi, korkma. Devleti kekleyeceğim, o ödeyecek benim günahımı diye. Devletin malı deniz ya… Her şey bir tarafa, faiz yemek günah da, araba almak için mal almış gösterme sahtekârlığı yapmak günah değil ya…

Şimdi bu adamlar gece yastığa başlarını koyduğunda huzurla uyuyacaklar. Faiz yemedik, müslümanız sonuna kadar diye… Hiçbir zaman çıkarmayacaklar at gözlüklerini ve sorgulamayacaklar. Camide faiz yemek günah denmiş ama numaralı gözlük yerine güneş gözlüğü almak günah denmemiş çünkü. Akılları da yok ki çıkarım yapsınlar. Söylenene inanmak tüm işleri. Kırmızı gömlek giymek günah dense giymeyecekler bir daha. Mantıkları yok çünkü. “Neden?” diye bir soru yok lûgatlarında. Ya da kuyruğa önden girmenin de hak yemek olduğunu kavrayamıyorlar. Tümevarım, mantık, benzetme hak getire…

Bir gün çıkabilecek miyiz bu kör kuyulardan derken, tepedeki aydınlığın da yavaş yavaş kaybolması ne acı… Ve eli kolu bağlı izlemek olan biteni, sadece lanet edebilmek…

0 yorum:

 
naeknhu © 2008. Design by Pocket