6 Nisan 2009 Pazartesi

kim nerede

6 Nisan 2009 Pazartesi
Avea’dan bir mesaj geldi az önce. Kim nerede diye yeni bir servislerinin tanıtımı. Aile üyelerimiz ya da sevdiklerimiz tanımladığımız bölgelere girince sms ile bilgilendiriliyormuşuz. “Oğlunuz okula yetişti mi? Kızınız kurstan çıktı mı? Eşiniz ofisten çıktı mı?” diye gayet sevimli pazarlamışlar da hâliyle. Peki şimdi kişisel özgürlükler bu servisin neresinde kalıyor? Zaten avea’nın kapsama alanındaysam, beni aradıklarında pek ala nerede olduğumu söyleyebilirim. Bir de kanıta mı ihtiyacım var.

Hadi diyelim kişisel özgürlükleri hesaba katmadılar. Kıskanç eşlerin/sevgililerin, tutucu babaların, töreci ağabeylerin olduğu bir memlekette böyle bir şeyin nelere yol açabileceğini de mi düşünmediler? E onlar da kırsınlar kıçlarını otursunlar ya da mertçe söylesinler nerede olduklarını. Orası bizi hiiiç ilgilendirmez efendim. Kimse ne zaman nerede olduğuyla ilgili hesap vermek zorunda değildir. Ne eşe, ne sevgiliye, hatta belli bir yaştan sonra anne babaya bile…

Hayır, bana dokunan bir tarafı yok. Bilmesi gereken insanlar zaten her zaman bilir nerede olduğumu. Onun dışındakilere de yalan söyleme hakkım kendimde saklıdır efendim.

Asabi günümdeyim, dokunmayın bana. Ayrıca gözümden düştün avea.

2 yorum:

Unknown dedi ki...

2 tarafın anlaşması ile olan bi servis olduğu için hiçbir sorun yok ortada. istemeyen izletmez kendini.
dağa giderken, çölde gezerken, riskli bir iş yaparken bu servisi etkin kılmak hayat kurtarabilir.
ayrıca sadece neredesin demek için aramaktansa internetten bakmayı tercih ederim. keza aranmak yerine de rahatsız edilmemeyi tercih ederim.
ben kullanır mıyım?
arayanlara bile nerede olduğumu söylemeyen biri olarak ihtiyaç hissetmiyorum.

neş'e dedi ki...

evladım muhalefet misin?
iki tarafın anlaşmasıyla olduğunu biliyorum. abartıyor olabilirim ama kızının yalan söylediğini anladığında eşşek sudan gelse de eli işlemeye devam eden bir adam sence kızı "hayır baba ben istemiyorum" "tamam o zaman kızım, saygı duyarım" der mi?
ayrıca tanımladığınız yerlere ulaşıp ulaşmadığını diyor. çölü nasıl tanımlarsın bilmem. hem o tür durumlarda telefon çekmiyorsa bu servis işlemez. çekiyorsa ulaşmanın başka yolları zaten var.

 
naeknhu © 2008. Design by Pocket