26 Ocak 2010 Salı

26 Ocak 2010 Salı
Haftasonu kendime evde mahsur kalmış süsü verdim. Baktım dışarsı bembeyaz hiç dışarı çıkmaya yeltenmedim. Eylül Giresun'dan döndü cumartesi. 17 saat yol. Hızını alamamış eve valizlerini bırakıp kendini bize attı. Annemin de misafirleri yoğun kar yağışı nedeniyle iptal olunca türlü türlü kek pasta börekle evde başbaşa kaldık. Eylül evimin erkeğini oynadı, ben ona meyve soyup yedirdim. Sabah ondan önce uyanıp mükellef bir sofra hazırladım. İki günün sonunda kendini erkek sanmaya başlayınca üçüncü günde yol verdik kendisine :)

Aslında çok başka bir yere geleceğim. İki kız oturup da içinde "amores" olan bir film izlerse n'olur? "Aşk üstüne felsefi düşünceler" bir bir dökülmeye başlar :)
Yaşantımızdaki her şeyin doğanın yansıması olduğuna inanan takıntılı bir kişi olarak dedim ki bir mert kişi çıkıp da "insan tek eşli bir varlık değildir" dese bütün sorunlar çözülecek. Vallahi bak. Hayvanlarda tek eşliliğin yüzde oranının tekli basamaklarla ifade edildiğini düşünürsek zaten olması gereken de bu. Kim demiş insanoğlu tek eşlidir diye? Bizi böyle düşünmeye sevk eden şimdiye kadar böyle bir dünyada yaşamış olmamız, alışkanlıklarımız, geleneklerimiz...

İzlediğim çoğu filmde, tanık olduğum pek çok olayda işin içinde bir "aldatma" var. Adı aldatma, çünkü insanın tek eşli olması gerektiğine dair bir beklentimiz var. Eğer bu beklenti olmasa, kimse eşi başka biriyle birlikte oldu diye üzülmezdi. Üstelik aldatılan insan sayısının aldatılmayan insan sayısından daha yüksek olduğunu düşünürsek zaten teoride olmasa da pratikte insanın çok eşliliğinin yansımalarını görüyoruz. Söylediklerim çok uç ve sapkın şeyler gibi geliyor di mi? Bana da öyle geliyor zaten. Ama bu düşüncedeki tek amacım ilişkideki mutsuzluk nedenlerini ortadan kaldırmak :) Evet canım, bence de öyle ilişki olmaz olsun zaten. Topa tutmayınız lütfen.

Ben çok eşlilikten yana mıyım? Hayır, asla. "Aldatan" birine "şerefsiz" yaftasını da yapıştırırım anında. Bizden geçti ama mesela dünyaca karar alsak da, bir sonraki nesle insanın çok eşli olduğunu aşılasak ve insanların bu yöndeki beklentilerinin önüne geçip aldatma kaynaklı üzüntülerin kökünü kurutsak (Allahım sen koru sen esirge :) ). Ne dersiniz, hoş olmaz mı?

Bir sonraki yazı dizimizde de ilişkide kıskançlık kaynaklı üzüntüleri önleme yöntemlerini paylaşacağım sizlerle :)) Aşk doktoru olduk iyice. Blog, yok bi daha aşk maşk sana! :)

0 yorum:

 
naeknhu © 2008. Design by Pocket