28 Ocak 2009 Çarşamba

aziz bey'e gecikmeli cevap

28 Ocak 2009 Çarşamba
Aziz bey beni sobelemiş. Ama adresini filan değiştirince ben ne zamandır onu takip edebiliyorum sanıp nadiren döktürdüğü blogunu takip ediyormuşum sadece. Dün fark ettim ki çok daha sık yazdığı başka blogu varmış. Efendim, o blogda beni taa ne zaman mimlemiş.
"Tarihte herhangi bir zamanda bir yıl yaşam sürecek olsaydınız, hangi zamanı seçerdiniz?" Hemmen cevaplayayım:

1500'lerin ikinci yarısında (Kanuni ve Yavuz Sultan Selim dönemi) Karaköy'de ikamet eden bir yeniçeri olmak isterdim. Tabii bu durumda sadece zaman değil cinsiyet de değiştirmiş oldum. Öyle savaşçı ruhum olduğundan değil, bektaşiliğe olan yakınlıklarından ötürü. Bir kahvehanede, elimde közde pişmiş Türk kahvesiyle, bir Bektaşi dervişinin dizinin dibine oturup nasip almak... Akşam baba erenlerle demlenmek, sohbet etmek. İnsanlığı sorgulamak, O'na varmak... Edebiyatı ve musikiyi en içime çekmek. Dolmak, taşmak. Taşırdıklarımla yeni canlar beslemek...

"bir nefesçik söyleyeyim
dinlemezsen neyleyeyim
aşk deryasın boylayayım
ummana dalmaya geldim

aşk harmanında savruldum
hem elendim hem yoruldum
gazana girdim kavruldum
meydana yenmeye geldim

ben hakla oldum aşina
kalmadı gönlümde nesne
pervaneyim ateşişe
şemine yanmaya geldim

ben hakkın kemter kuluyum
kem damarlardan biriyim
aynı cemin bülbülüyüm
meydana ötmeye geldim

şah hatayidir özümde
hiç hilaf yoktur sözümde
eksiklik kendi özümde
darına durmaya geldim"

(şah hatayi)

3 yorum:

H. Aziz KAYIHAN dedi ki...

süpermiş.... gerçekten güzel.. ve yaşamak için süper bir zaman...

Bu aralar blog delisi oldum ben.. ikinci blogu açtım dedim tamam... İki gün önce de kuyuyaattilartas.blogspot.com dan yazarlık teklifi aldım, orada da yazmaya başladım.. İki güne kadar yeni ortak blogumuz da geliyor..... anlayacağın blog delisi oldun.. Beni takip edin anacııım..:)

neş'e dedi ki...

yeni ortak blogumuz zaten var, hiç zahmet etme :) sadece henüz duyurmadık. bkz: profilimin tamamını görüntüle @ naeknhu

H. Aziz KAYIHAN dedi ki...

1 hafta kadar oluyor herhalde biz onu ööreneli :) profilden ister istemez duyuruluyor, geçici olarak kapasaydınız sürpriz olurdu.. gerçi gördüğüüzde yine de sürpriz oldu :)

 
naeknhu © 2008. Design by Pocket